Friday, October 13, 2017

Celebrating

We are approching 5yeats of marriage but the love not increasing neither stay the same. Its faded away day by day. 

I dont know what i think on the day i decide to proceed with the marriage

Tuesday, October 25, 2016

Past

I hate ur past


Kalau sy tahu ape sebenarnya terjadi, kalau sy tahu sape sebenarnya kamu
Kalau sy tahu bagaimana hati kamu

Hari ini tak akan terjadi

Bukan kerana tak sayang
Tapi yg lepas terus membayang

Thursday, August 25, 2016

Rezeki

In the time i have no friend, 
He always in front of my eyes

In the time im insane
He stay by my side and can tolerate with me

In the time i m full of emotion
He be patient and just let me do whatever i want

I ask Allah why we are togather
I didnt find the answer 
But when im alone, when im in a good situation
I clearly see the reasons why Allah send him as my husband

Seseorang yg kurang emosi, untuk jadi teman aku yang x mampu kawal emosi sendiri. Dalam waktu gawat, aku kira dia yang kurang emosi adalah sesuatu yang malang untuk aku. Tidak romantik, tidak mengambil berat, tidak ramah bertanya bagaimana hari aku.  Seseorang yang di besarkan dengan cara berbeza dengan cara aku dibesarkan. Tidak pernah melenting bila ak melakukan salah. Kada g kadang ak terfukir dalam fikiran hanya ade 2 perkara penting, bola dan makan. Dalamkeadaan genting, aku melenting dengan sikap itu, tp dalam keadaan ak berfikiran waras ak sedar itu kelebihan besar utk aku. Sekurang-kurangnya suami ak bukan jenis bermulut manis dengan org lain, hidupnya bukan hanya utk memuaskan nafsu lelaki. 

Maka rezeki Allah mana kah ak tidak bersyukur. Allah tau yg terbaik buat aku. 

Monday, August 22, 2016

Sombong ke kita

Kite tahu ape salah kite. Tapi kenapa masih xnak berubah. 

Sombong ke kite pada manusia? Jangan tanya pada manusia. Tengok je bagaimana kite dgn Maha Pencipta. Kalau kite sombong dgn Nya, sombong la jgk kite pd manusia. 

Jangan salahkn org lain atas susah yg kita ada. Tengok je ape yg kurang pd diri sendiri

Wednesday, August 3, 2016

Hero


Thankful. When i have no friends, i still have him as a friend. Kawan yang boleh kita cerita kan semua benda, walaupn perkara yang memalukan diri sendiri

Dia kawan yg terpaksa terima kita seadanya walau betapa buruknya kita. Kawan yang kekadang tetap xbersetuju dengan ape kita buat kalau kita salah. Kawan yang betapa teruk pn kami bergaduh, kami akan jadi lebih baik. Kawan yang walau kita tau ayat kita menyakitkn hati dia, tapi dia tetap sabar telan

Cuma, jodoh itu Allah tentukan. Kalau dulu xsuka, masih Allah tentukan bersama, tetap bersama. Kalau gaduh bagai nk runtuh langit tp kalau Allah tetapkan hati masih utuh, tetap teguh. Panjang pendek jodoh kita tawakkal aje.

Ada hikmah di sebalik semua berlaku

Friday, July 22, 2016

Hati kaca

Kalau rasa hidup itu smooth aje, kita mungkin lupa. Yang semua kita punya bukan semata atas usaha sendiri. 
Mungkin ade bahagian org lain yg Allah bagi kita supaya kita dapat bantu org lain yg berhak. Tapi bila kita punya semua, kita lupa. Bercakap spt semua org salah. Semua kita je yang betul

Adakala, bila terlalu leka dalam hidup, Allah turunkan ujian. Awalnya masih xsedar. Bila xtertahan, tetap juga menangis xdapat nk simpan. Ego kita xterlawan dgn ujian Allah

Hari ini, kononnya rasa kuat, cuba pujukkan hati dengar penjelasan doktor, dgn niat nk bantu mak abah buat keputusan, tapi hakikatnya mak abah lebih kuat dari kita

Orang lain xtau ape dlm hati kita. Luarannya kasar, cuba sembunyi kan yang kita xkuat. Cakap marah marah sebab xtertahan ujian ujian yg datang

Kenapa ada manusia bila bercakap x fikir hati dan perasaan orang? Kenapa ada manusia terlalu sibuk menjaga hal org lain? Kenapa ada org terlalu memikirkan benda belum jadi?

Dan pada waktu ini, cuba nk terima hakikat yg ni semua ujian Allah. Kalau x diketuk, kita xsedar, masih sama mcm org lain, mulut bau longkang

Lidah

Sy boleh jadi org paling kurang ajar kalau sy juga di layan dgn cara kurang ajar. 

Tak kisah apa pangkat tuan puan sekali pn. We r human. Kita semua tetap sama walaupun kita perdana menteri. Menteri itu juga datang asal usul dr kampung. Kalau di kata keturunan kamu bangsawan, bangsawan itu pn belum tentu keturunan cucu cicit nya berjaya. Entah2 penagih dadah tp taraf vip, hanya hamba duit

Hormat la org lain kalau nak dihormati. Kurang ajar boleh nanti dibalas kurang ajar. Walaupn suami saya mengajar tunjukkn attitude yang bagus, kalau tidak kita sama je dgn dia. Saya tetap mendoakn sesuatu menimpa puan. 

Benar la kata org. Lidah itu lebih tajam dari pisau. Fitnah itu dosa lebih besar dari membunuh. 

Diam la kalau tak ada perkara faedah utk berkata